La raça d'Aubrac

Raymond CAYREL

BOVINS

--- En 1998 ---

Introduction

Le gros bétail fournissait essentiellement la force de trait, le fumier et des produits que l’on vendait aux foires du pays.

La Montanha était au cœur de la zone d’élevage de la race d’Aubrac en Rouergue, aussi bien pour la production fromagère et bouchère que pour celle des parelhs destinés à la vente.

La race d’Aubrac a évolué. Pour les anciens, elle était autrefois plus rustique, avec une robe grise, borra de lèbre ou borra de tais, des yeux très entourés de noir, des cornes bien ouvertes et un lait très crémeux.

Informateur

Transcription OC
Traduction FR

« La raça d’Aubrac, aquò èra una raça que podiá far un pauc de tot : lo trabalh, lo lach, la carn. Pièi arribèron los tracturs, arrestèron la fabricacion del fromatge de Laguiòla dins los masucs e aquí, fasquèron de crosaments.
La vaca d’Aubrac, l’aumonesa qu’apelavan, èra un pauc sul gris e lo torn dels uèlhs negre. Ara, aquò’s vertat que i a avut de tentativas de crosament ambe de raças que semblan la nòstra : la tarentesa per aqueles que volián far de lach e la partenesa per aqueles que volián far de carn. An pas reüssit en general.
Sul platèu d’Aubrac, las vacas fasián pas pro de lach. Dins lo Cantal, pendent que aicí fasián quaranta quilòs de fromatge dins quatre meses e mièg, eles ne fasián cent dètz o cent vint ambe la salèrs. »

Communes concernées

An error has occurred. This application may no longer respond until reloaded. An unhandled exception has occurred. See browser dev tools for details. Reload 🗙